djupdragning stansning_05

ckdeepdrawing 35698

Allt är som vanligt, men alltihop är förändrat

Som kund hos CK Deep Drawing kommer du att uppleva en mycket speciell stämning. Samtliga medarbetare är utbildade i och blir konstant prisade och uppskattade för att hjälpa dig som kund.

På flera plan. 

Under offertförfarandet ska det vara tydligt och klart att du får rätt pris.

I nästa fas är det viktigt att det inte dyker upp några överraskningar.

Du ska uppleva att allt sker smidigt.

Och att vi vet exakt hur långt ditt arbete har kommit i produktionen.

Oavsett om det är en nyutvecklad produkt som blir en komplicerad process.

Med både djupdragning och stansning.

Eller.

En ny leverans av några okomplicerade beslag.

Och… när vi levererar, ska du uppleva att kvaliteten håller. Var gång.

Välkänd stämning och kvalitet

Är du kund hos oss vet du redan att den stämningen råder i hela verksamheten.

Det är – i sig själv – inte något nytt.

Det nya är att vi – under ytan – under det senaste året (2014) har infört ett nytt system.

Det kommer från Microsoft Dynamics och heter C5.
Och.
Det har en avancerad produktionskonstruktion.

  För dig som kund betyder det i praktiken att vi: 
  • blixtsnabbt kan hitta status för dina aktuella ordrar
  • inte ska söka efter den senast reviderade teckningen
  • mycket snabbare kan beräkna pris
  • ännu lättare än tidigare kan förutse fördyrande och förvirrande komplikationer och redan från starten navigera förbi dem
  • effektivare kan dokumentera allt i produktionen.

     

Det är mycket möjligt att du inte alls kommer att uppleva vårt nya system.

Och det är heller inte avsikten.

Det gör inte så mycket om du märker att vi har blivit effektivare

– stämningen/känslan är densamma.

Och den nya C5 (med produktionskonstruktionen) är en naturlig del av en smidig utveckling.

Syftet är att vi – också i framtiden – ska vara långt framme när det gäller:

 

  • automatisering av djupdragnings och stansningsuppdrag.

 

Våra samarbetspartner på C5 är: Dansk Produktions IT, www.dp-it.dk, som kompetent och effektivt har hjälpt oss med en smidig övergång till det nya systemet.

En övergång som har gjort att inga kunder har märkt något – bortsett från ett par (överraskande) kliv uppåt när det kommer till kvaliteten på vår service.